22 mai 2008

Kuidas ma Savisaarelt (...mis iganes see oli...) vol 2

Eile siis linnavalitsuse pressikonverents, kus m nägin Savisaart (kui õigesti mäletan) esimest korda pärast seda maamaksu asja, kus ta minuga rahul ei olnud. Ei tea, kas sel või mingil muul põhjusel, aga Savisaar võttis mind jutuks.

Pressikonverentsile sisenedes vaatas ta veidi ringi ja astus siis minu juurde, ütles tere ja surus kätt. Seejärel istus oma kohale. Kõigepealt rääkis linnasekretär ja siis oli Savisaare kord. Alustas ta minust. Järgnev jutt on jutumärkides, aga mitte sõna-sõnalt, ma ei viitsi hakata praegu lintilt maha kirjutama, vaid kirjutan mälu järgi: "Ma vaatasin, et Sven Soiver kuidagi ebalevalt tervitas mind, aga mina võrdleksin seda sümfooniaorkestriga, kus dirigent ka annab esimesele viiulile kätt. Minu arvates on see kohane võrdlus."

Mida ta selle kõigege mõtles, ma aru ei saanud, aga küsida ka ei viitsinud.

Seejärel läks jutt juba Äripäevale, kus ta tundis kaasa linnavalitsusest hästi kirjutanud ajakirjanikule, öeldes, et kui ÄP peatoimetaja teda nüüd karistab ÄP peajoonest kõrvalekaldumise pärast, siis on ajakirjanik oodatud sõltumatus meedias ehk Raepressis.

BNS kirjutas sellest kõigest ka: "Pressikonverentsi alguses astus ruumi sisenenud Savisaar kõigepealt TV3 ajakirjaniku juurde ja surus tema kätt. Linnapea põhjendas oma tegu sellega, et ta tegi seda samamoodi, nagu orkestrijuht surub esimese viiuli kätt, täpsustamata, mida ta sellega konkreetselt mõtles. Savisaar kiitis ka Äripäeva, kus ilmus artikkel Tallinna teede seisukorra paranemisest. Savisaar kiitis artikli autorit selle loo eest ja tegi pakkumise, et kui "ajakirjanik tahab töötada sõltumatus meedias, võiks ta tulla tööle Tallinna linnameediasse".

5 kommentaari:

leheneeger ütles ...

Mäletad, enne valimisi ilmus läikpaberil K-erakonna (huumori)ajakiri Dirigent, kaanel E.S. dirigendikepikesega... Äkki ta ongi end tõsimeeli dirigendiks pidama hakanud?

Marek Tihhonov ütles ...

Savisaare avaldused on üldse (viimasel ajal) suhteliselt kummalised.

Juhtusin nii muu asja kõrval nägema lõiku uudistest (Seitsmesed Uudised ?), kus ta kommenteeris piletikontrolöridega tekkinud segadust Tarass Bulba väidetava ütlemisega oma pojale enne viimase hukkamist "mina sinu sigitasin, mina su ka tapan".

Ma pean tunnistama, et ma ei jälginud antud uudislõiku eriti tähelepanelikult (pigem võiks öelda, et tegelesin samal ajal peamiselt millegi muuga), mistõttu võis see ütlus ka antud uudise kontekstis väga loogiline olla...

Nii või teisiti jäi pealiskaudsel vaatlusel/kuulamisel mulje, et Savisaar hakkab nüüd piletikontrolöre tapma (kas need on kõik tema pojad ja tütred? kas otseses või ülekantud tähenduses?) ja kuna kohe seejärel näidati abilinnapea Mutlit, siis tekkis kohe küsimus, et kas tema on ka Savisaare poeg ja kes tedagi võiks tabada julm surm oma tõenäolise isa käe läbi.

Ei saa sest Eesti poliitikast enam aru :-)

Sven Soiver ütles ...

See Tarass Bulba oli öeldud valitsuse käitumise kohta, kes kunagi oli soosinud erastamist ja erafirmadele delegeerimist, aga nüüd enam ei soosi.

Marek Tihhonov ütles ...

Tänan selgituse eest.

Tore, et tublid tööinimesed ei pea siiski oma elu pärast kartma :-)

Kais ütles ...

Nii palju siis Savisaart uskuda võibki, kui ta ütleb, et enam intervjuud ei anna. Meelde tuleb lindiskandaal, millega seoses ta lubas üleüldse poliitikast lahkuda. Tundub tõenäoline? Ega vist, sõnad jäävad sõnadeks.
Inimestelt, kes Edgarit ka inimesena lähemalt teavad, võib muide ikka kuulda seda, kui ettearvamatu ja äkiline ta olla võib. Aga iga sammu taga olevat tal mingi oma mõte, nii et midagi tahtis ta vististi näidata.
Igatahes huvitav lugu. Kusjuures ma ei usu millegipärast, et ta ironiseeris. Ja Edgari silmis esimene viiul olla tähendab midagi, ükskõik kas võtta seda meelituse või solvanguna.